Zašto je  Life & Success strategy seminar pravi odabir za nadolazeći vikend?

Zašto je Life & Success strategy seminar pravi odabir za nadolazeći vikend?

  • 10.06.2014 u 09:35
  • Hrvoje Pavlačić
  • Coaching, NLP

Na jednodnevnom seminaru Life & Success strategy 14.06.2014., jedna od tema mog predavanja biti će pojašnjenje razlike između treninga i edukacije! Što čini razliku između edukacije i treninga naučio sam od svojih coacheva. To smatram vrlo važnim sastojkom strategije postizanja uspjeha i želim to podijeliti sa vama.

Možda će Vam neke stvari zvučati čudno, međutim ukoliko vaša tvrtka ima odjel za trening, zamijenite ga s odjelom za edukaciju.

Promišljajući o budućnosti i kuda kročimo u interesu da se lakše nosimo sa izazovima u budućnosti, te ostvarujemo uspješne poslovne rezultate, potrebno je manje ljudi koji su osposobljeni da rade stvari na neki specifičan način, te puno više ljudi koji su educirani da pronađu nove načine obavljanja tih stvari.

Možda će zvučati grubo, ali Stanley Marcus je jednom rekao:
"Životinje se treniraju, ljudi se educiraju ."

Koja je razlika?

Riječ edukacija dolazi od latinske riječi educa, što znači promijeniti se iznutra. Trening pruža vanjsku vještinu, edukacija ili obrazovanje mijenja unutarnji dio osobe. Trening se odvija na razini mehaničkog rada, dok edukacija uči ljude kako da misle.

Edukacija se fokusira na osjećaje i naše misli, te daje odgovor na pitanje zašto. Trening se odnosi na aktivnosti, zadatke, fizički orijentirano i daje odgovor na pitanje kako.

Način na koji djelujemo temelji se na našim odgovorima na podražaje koji dolaze do nas. Prvo razmišljamo, onda osjećamo, zatim djelujemo na temelju tog osjećaja.

Trening je usmjeren na što učiniti, baza treninga je prošlost, uči ljude da slijedi skripte što učiniti, gdje, kada i s kim, trening predstavlja program.

Edukacija je usmjerena na što postati, baza edukacije je budućnost, uči ljude kreativnosti, kreiranju novih mogućnosti i pruža više izbora, edukacija predstavlja proces, strategiju razmišljanja.

Ne kažem da se nikada ne bi trebalo trenirati ljude. Trening je bitan kada treba usvojiti određenu vještinu ili specifičan postupak koji se mora poštivati dosljedno u proizvodnom procesu.

Vjerujem da vam je poznata stara izreka mudrosti : Daj ljudima ribu i nahranio si ih za taj dan, nauči ljude kako da ulove ribu i nahranio si ih za čitav život. Trening pruža ljudima ribu za taj dan, edukacija vas uči kako loviti ribu čitav život.

Trening se odnosi na induvidualca, dok se edukacija odnosi na cijelu organizaciju koja se sastoji od svih induvidualaca, upravo zato uspješne tvrtke ulažu značajna sredstva u edukaciju i razvoj ljudi.

Za uspješnu edukaciju potrebna je vizija , inače je to i dalje trening .

Kao što je Anthony Robbins rekao: „ Budućnost nikad nije jednaka prošlosti ukoliko neživiš u njoj.“

Osoba koja živi u prošlosti gleda na zadatke koje danas treba obaviti i pita: "Kako možemo trenirati naše buduće zaposlenike da rade upravo takve stvari na taj način?"

Osoba koja razmišlja u budućnosti sa vizijom, promišlja o osobinama ljudi koje trebaju imati da ispune strategije potrebne za ostvarenje ciljeva.

Wayne Gretzky, veliki hokejaš, odgovorio je na pitanje novinaru: „Kako se uvijek nađete na mjestu gdje je pak, kao da znate gdje je?“
Gretzky je odgovorio: " Nije baš tako, ja odlučim ići tamo gdje mislim da će pak biti."

Menageri , također trebaju ići tamo gdje će biti aktivnosti. Imati viziju za uspješno poslovanje koje traži odgovor na slijedeće pitanje : "Kakva tvrtka želimo biti za 5 ili 10 godina i kakovi djelatnici trebaju biti kako bi nas odveli tamo?“ Zahvaljujući odgovoru na to pitanje, možemo planirati edukaciju za razvoj takvih djelatnika.

Edukacija, misleći na nivou organizacije nije fokusirana na ljude istrenirane da znaju kako staviti maticu na vijak, iako su i ti postupci svakako bitni kod nekih poslova.

Što čini razliku između tvrtki koja promišlja i ima transformacijski pristup ili tvrtki koja funkcionira transakcijski , odnosno mehanički?

Kod tvrtki koje djeluju mehanički nove ideje i metode su obeshrabrene, jer se razlikuju od mehaničkih normi: "Nikada nismo to učinili na taj način do sada."

Menageri i voditelji se isključivo oslanjaju na vlastite prosudbe, umjesto da osnažuju svoje ljude kako bi na licu mjesta kreirali prosudbe kojima mogu poboljšati kvalitetu i uslugu.

Kruti postupci obeshrabruju djelatnike od maštanja i kreiranja ideja, nalaženja novih riješenja tijekom svog razvoja u radnom procesu.

Što čini razliku kod trvtki koje su fokusirane na edukaciju, viziju u budućnost?

Djelatnici na svim razinama unutar tvrtke mogu razgovarati izravno s ljudima, na neki način sa kupcima i dobavljačima, shvačajući da svatko na svoj način čini i predstavlja tvrtku.

Timovi se formiraju uključujući djelatnike na svim razinama, kako bi pokrenuli nove projekte ili na rješavanju zajedničkih problema. Pogreške se smatraju prilikom za učenje i stjecanje iskustva.

Glavna osobina koja se razvija kod djelatnika je fleksibilnost , tako da su sedjelatnici u stanju prilagoditi novim izazovima sa što manje stresa.

Poželjno je da edukacija bude zastupljena 80%, a trening 20% ukoliko želite uspjeti u budućnosti.

« Povratak
Kontaktirajte nas
Tu smo zbog Vas. Javite nam se, pitajte, komentirajte, predložite. Hvala!
Pošalji