Intervju s gostovanja Hrvoja Pavlačića na Jabuka TV-u

Intervju s gostovanja Hrvoja Pavlačića na Jabuka TV-u

Jeste li se ikad zapitali zašto se neki ljudi ističu u svojem izabranom području djelovanja, dok drugi ostvaruju prosječne rezultate?

Zašto NLP?

Jeste li se ikad zapitali zašto se neki ljudi ističu u svojem izabranom području djelovanja, dok drugi ostvaruju prosječne rezultate?

Umjetnost osobne izvrsnosti kako mnogi zovu NLP, što je skraćenica od neurolingvističko programiranje se temelji na "modeliranju izvrsnosti ", a ujedno i predstavlja spoznaju nesvjesne strategije u praksi koja ostvaruje izvrsne rezultate u bilo kojem području. Zatim primjenu te strategije kod sebe ili drugih za ostvarenje istih izvrsnih rezultata.
Zahvaljujući tehnikama i vještinama NLP-a možete postati izvrsni u namjeri postizanja višeg standarda u gotovo svakom kontekstu.

Danas, sve što želimo bilo u privatnom životu ili bilo kojem poslu, nemoguće je ostvariti bez komunikacije. Što god da neko poduzme i hoće napraviti, susreće ljude i ostvaruje komunikaciju.

Što smo sposobniji prenijeti jasno i potpuno svoje ideje, misli, stručne i društvene poruke, to smo zasigurno uspješniji u komunikaciji. Postigne li se visok stupanj komunikacijske učinkovitosti, spozna moć verbalnog ili neverbalnog govora, sposobnost jezika i vještina uvjeravanja, može se ostvariti uspjeh u svakom području života. Rezultat uspješne komunikacije može se pripisati sposobnosti komuniciranja, sposobnosti razumijevanja što se doista zbiva ili nalazi u svakoj pisanoj, verbalnoj ili neverbalnoj poruci.
Danas najkompetentnije rješenje za postizanje uspješne komunikacije može pružiti NLP.
NLP vam omogućuje da postanete dobar strateg i da učinkovito djelujete u svom području djelovanja. Učenje NLP-a omogućiti će Vam da upoznate svoj stil rada i svoje obrasce tako da možete sami utjecati na svoj osobni razvoj; bilo da se radi o području vaše komunikacije, ograničavajućih uvjerenja ili želji da postignete visok stupanj performansi za primjer drugima.

NLP će Vam pomoći da bolje razumijete druge ljude zbog čega rade to što rade, uglavnom, znajući NLP možete stvoriti strategiju kako bi ostvarili željeni rezultat u području kojem želite. Drugim riječima, NLP modeliranje vam pomaže razumjeti obrasce onih ljudi koji obavljaju svoj posao izvrsno. To se odnosi na obrasce za razmišljanje i osjećaje, jezične obrasce i obrasce određenog ponašanja. U jezgri NLP-a nalazi se razumijevanje kako unutarnje mentalne mape djeluju kao filter za dolazne informacije i kako rade, te kako ih zaobići, a da se postignu snažni rezultati.

Neuro - Linguistic Programming identificira veze između neuroloških i jezičnih obrazaca te obrazaca ponašanja koje smo naučili kroz iskustvo, te se njihovom pravilnom primjenom mogu rekonstruirati kako bi se postigli određeni ciljevi.
U smislu biznisa NLP je najjednostavnije opisati kao strategiju za uspješnost.


Što je epistemologija?

U neformalnu definiciju pojma epistemologija spada pitanje: „ Kako znamo ono što znamo?“ To je primarni način na koji funkcioniramo. Kada to naučite znat će te kako se obrađuju podaci i kako možete naučiti nešto bolje. Također kako drugi ljudi obrađuju podatke i kako da nešto nauče na najbolji mogući način.

Prednosti su što doista možete vidjeti stvari iz tuđe perspektive, i kako komunicirati u skladu s tim, bilo da komunicirate na vrlo specifičan način, tako da vaša poruka može biti u potpunosti shvaćena na vrlo uvjerljiv način.


Dva jezična obrasca ̎ Milton model ̎ i ̎ Meta model ̎ za neke su vrlo složeni. Možete li dati nekoliko primjera, tako da ljudi mogu razumjeti i spoznati kako se koriste dva spomenuta jezična obrasca u svakodnevnoj komunikaciji?

Pokušat ću to objasniti na konkretan način :
„Neću reći da ćete shvatiti to što ću sada reći“; ili „ Ne znam da li ćete razumjeti to što sada radim“, ili „ Ne znam hoćete li biti u mogućnosti koristiti to danas ili nekada kasnije“.

Dakle, rekao sam : ̎ Neću reći da ćete shvatiti ̎, zatim : ̎ Ne znam da li ćete razumjeti ̎, nakon ovakvih izjava koje nisu nikakva prijetnja, imate priliku dati uputu ili ugraditi naredbu koju slušatelj ne može nego prihvatiti. Milton model stvara umjetnički jezik koji je apstraktan i može se tumačiti dvosmisleno.

Meta modelom pitanja, tzv.chunking prema dolje, a u smislu pitanja za više pojedinosti, izbjegava se mogućnost da dođe do dvosmislenosti. Meta model je suprotan Milton modelu.

Konkretan primjer :
„ Želim da se ponašaš opuštenije kao prodavač.
Opuštenije, kako?
Želim da stojiš uspravno, da imaš osmijeh na licu, opuštene ruke.“

Dakle, ovo je vrlo jednostavan primjer, koji na neki način smanjuje dvosmislenost. Da nismo postavili prvo pitanje, ne bi znali da opuštenije za tu osobu znači osmijeh, opuštene ruke, uspravan stav.

Prednost korištenja Meta modela u komunikaciji, posebno kod menadžera jest u tome da mogu reći uputu tako da nema mjesta za dvosmislenost i da njihove upute budu provedene. Prednosti za zaposlenike u takvoj komunikaciji su da oni mogu razumjeti točno ono što se od njih traži, te da nema pogrešaka. Prednosti za organizacije kao cjeline jest u tome da kada jedna osoba počne koristiti takav način komunikacije, ljudi će automatski nesvjesno primjećivati razliku i nastojat će biti precizniji u korištenju riječi.


Rapor i zapažanje je prilično lako razumjeti i svatko ima ove dvije vještine u određenoj mjeri, ali kako bi nekome poboljšanje ovih vještina koristilo u poslovanju?

Puno ljudi misli da se rapor i zapažanje odnose samo na druge ljude i proučavanje drugih ljudi, međutim imati dobar odnos – rapor sa sobom i zapažanje svojih nesvjesnih signala je isto tako vrlo važno. Vrlo važna korist koja dolazi iz dobrog odnosa sa sobom jest biti u mogućnosti dobro procijeniti i donositi bolje odluke. Dobro zapažanje samog sebe omogućuje učinkovitiju komunikaciju na svim razinama.

Poboljšati svoj odnos- „rapor“ i zapažanje s drugim ljudima pomoći će poslovnim ljudima pročitati nesvjesne signale i kvalitetnije razumjeti što se krije u poslanoj poruci. Ključna korist koju osoba može imati, jest dobiti odgovor da li druga strana poruku koju upućujete prihvaća ili ne. Ukoliko ne prihvaća, možete promijeniti svoj pristup – svoju komunikaciju prema toj osobi.


Korištenjem reframinga možete promijeniti svoje vlastito stanje i tuđe stanje, možete li mi dati primjer?

Možda je najbolje da Vam to objasnim na primjeru rečenice, recite neku , a ja ću je preoblikovati.
OK , ono što se često čuje danas u Hrvatskoj: „ Situacija je katastrofalna, nema se dosta novca, gospodarstvo je loše, sve nazaduje, nema razvoja.“

U kontekstu reframinga bih rekao : „ Zar nije dobro to što prije svega znate gdje ste upravo sada, je li bolje to znati nego poduzimati razne aktivnosti ne znajući gdje se nalazite, kakvo je okruženje, odnosno živjeti u iluziji lažne sigurnosti.“ Neovisno o tim okolnostima možete se pitati pitanja koja će vas približiti onom što želite. Na pitanje: „Što je to što možete učiniti sada odnosno što možete promijeniti sada?“, um će Vam dati odgovor. Znači, ovakav kontekst riječi, a zatim promišljanja neće ništa riješiti izravno, međutim on utječe na osobu da promišlja drugačije o toj situaciji, odnosno mijenja stanje te osobe. Drugačije rečeno osoba se fokusira na rješenje, a ne na problem.

Postoje tri promišljanja po kojima se ističu veliki lideri:
1.Vide stvari kakve zaista jesu, ali ne lošije nego što jesu
2.Vide stvari bolje nego što jesu
3.Fokusirani su da učine stvari kako ih vide.

Dovodeći sebe u dobro stanje ključ je svega što se zove dobrim životom. Koji su to alati koje netko može imati za promjenu stanja u svrhu pomoći?

Stanje je sve . Biti u mogućnosti za uključivanje i dovođenje sebe u dobro stanje je velika vrijednost. Svako stanje uključuje određenu fiziologiju tijela, fokus i rječnik. Fiziologija je baza svake učinkovite promjene stanja, promijenite svoj položaj tijela i automatski mijenjate svoje stanje. Promjena fokusa, misli, najjednostavnija je promjenom osnovnog pitanja koje si postavljamo na svakodnevnoj bazi. U želji da promijenimo fokus, misli, najlakše je postaviti si pitanje koje nas osnažuje, odnosno odgovor na to postavljeno pitanje nas vodi u pozitivno stanje. Postoji tzv. osnovno pitanje koje si svatko od nas postavlja svakodnevno, svjesno ili nesvjesno i ono na neki način igra veliku ulogu u našem životu. Postoje NLP tehnike kojima se može doći do tog pitanja i preoblikovati ga da bude osnažujuće u ključnim trenucima života. Riječi koje koristimo na svakodnevnoj bazi, su na neki način okidač za emocije koje proživljavamo.

Biti će razlika u vašoj fiziologiji i mislima ovisno koje riječi koristite, npr. lijepo ili ružno će proizvesti različite emocije.

Možete li dati primjere kako bi čitatelji imali tehnike da promijene svoje stanje?

Navesti ću jedan mali primjer od mnogih, međutim izgraditi svoj pozitivni i osnažujući obrazac je mudra ideja. Svoje stanje ćemo najbrže promijeniti promjenom: 1. svoje fiziologije, 2. fokusa i 3. promjenom riječi koje koristimo. Poznato je da naše tijelo najviše utječe na kvalitetu komunikacije s drugima, a tako i s nama samima. Fiziologiju svojeg tijela ćemo najlakše promijeniti načinom na koji dišemo. Vrlo lako je zaključiti zašto, koliko s jedne strane nedostatak kisika loše utječe na naš život, toliko s druge strane dovoljna količina kisika utječe pozitivno na naše stanje,a samim time i na naš život. U tom kontekstu mudro je naučiti i usvojiti tehniku disanja kao svoj obrazac. Fokus ćemo najbrže promijeniti kvalitetnijim pitanjem posebno onim koje nas dovodi u stanje zahvalnosti npr.: „Kako da budem zahvalan za ljubav i vodstvo koje je u meni ovog časa ?“, ili „Kako da budem zahvalan na...?“ U stanju zahvalnosti ne postoji mogućnost da mislite na nešto loše i da se osjećate loše. Promjenom fiziologije i fokusa nesvjesno ćemo promijeniti i riječi koje koristimo. Mudro je na svakodnevnoj bazi bilježiti koje riječi koristimo, odnosno od svih riječi koje koristimo koliko je od njih pozitivnih, osnažujućih , a koliko onih negativnih koje nas osiromašuju.

Ovo je jedan mali primjer od stotine, izgraditi obrazac je dobra ideja.


Spoznaja da netko može promijeniti svoja uvjerenja otvara puno mogućnosti. Što možete reći o tome?

Uvjerenja koja imamo neminovno utječu na odluke koje donosimo .Svi gospodarstvenici, posebno sada u ovim gospodarskim vremenima , imaju ograničavajuća uvjerenja u određenoj mjeri . Način da se promijene ta uvjerenja je jednostavno da se zatraži odgovor na pitanja
kao što su :
- Koja uvjerenja imate koja vas ograničavaju ?
- Odakle to uvjerenje dolazi ?
- Kako to uvjerenje utječe na vas ?
- Što je to suprotno od ovog uvjerenja koje je sada prisutno?
- Koje bi različite rezultate dobili uzimajući to suprotno uvjerenje kao istinu?
- Što biste već sada učinili drugačije ako bi to bio rezultat ?
- Što će se dogoditi ako je to zaista stvarno istina?

 

Stjecanje odnosa s podsvijesti naravno može zvučati malo čudno, ali što se dobiva kada postignete odnos sa svojim nesvjesnim, kako će to pomoći učinkovitosti u poslovanju?

Ako ste pročitali jednu knjigu o nekom poslovnom vođi, lideru, našli ste mnoge reference koje govore da su ključne odluke donijeli u vremenu kada su bili povezani sa svojim ̎ unutarnjim ja ̎ ,

i tada su ostvarili najveće rezultate, to je ono što se dobiva kad imate čvrst odnos sa svojom podsvijesti.

Alan Sugar i Richard Branson u svojoj autobiografiji imaju toliko referenci koje su rezultat povezanosti sa njihovim podsvjesnim umom. Na primjer, kada je imao određene nelagodne osjećaje o nečemu, ili kad mu se pojavila nelagoda znao je da ide protiv svojeg unutarnjeg ja. To se događa kad nemate dobar odnos sa svojim nesvjesnim umom.

Dobar odnos sa svojim“ nesvjesnim umom“ pomaže ljudima u poslovanju, kako bi znali da su i dalje na pravom putu u donošenju važnih odluka koje moraju donijeti. To je prilično napredno da budem iskren, međutim kada jednom uspostavite dobar odnos sa svojim nesvjesnim umom, lako ga je održavati.


Koje osobine biste pripisali dobrim prodavačima?

Upornost, odlična verbalna i neverbalna komunikacija, fokus, samopouzdanje, snalažljivost i ono što se u NLP naziva „ kongruentnost“. Kongruentnost je izraz koji mi u NLP-u koristimo za usklađenost ili mogu reći prisutnost. U ovom slučaju kod prodavača, upućuje na nepromjenjivost stanja neovisno od onoga što se događa izvana.


Mogu li ljudi naučiti ove osobine?

Ljudi mogu sve naučiti, međutim, kod nekih ljudi su te osobine jače ili slabije izražene, pa proporcionalno tom odnosu ovisi i njihov osobni napredak. Neki ljudi će imati ove osobine izražene više, a neki manje, tako će neki imati više ili manje prednosti za početak . Ljudi mogu usvojiti navedene osobine, ali imajte na umu, ovisno o tome čime se bave, u ovom slučaju što prodaju, će ovisiti o tome koliko im je potrebna određena osobina. Na neki način svi smo mi zapravo prodavači, netko više, netko manje, u konačnici krajnosti svi mi prodajemo neku ideju, bilo jedni drugima ili sebi samima.

 

Kada bi netko želio postati veliki prodavač , koja biste mu tri osnovna savjeta dali?

1. Upornost - dobar plan i da nikada ne odustane.
2. Da si postavi jasne ciljeve i izvježba svoj nastup.
3. Fokus- usmjeriti pažnju na važne stvari, na rezultate, kako da doprinese vrijednost.


Kako se ljudi odlučuju za kupnju?

Ljudi to obično čine na temelju emocionalnog razloga za kupnju povezanog s nekom od svojih vrijednosti. Na primjer, ako je jedna od vrijednosti kupca provođenje vremena sa svojom obitelji, i vaš proizvod im štedi vrijeme, onda možete istaknuti da će biti u mogućnosti provesti više vremena sa svojom obitelji ukoliko kupe vaš proizvod. Ako osjete da je to istina, kupit će vaš proizvod. Vaš posao kao prodavača jest, nastojat pronaći emocionalni razlog za kupnju i dodatno ga potkrijepiti logičkim razlogom za kupnju.

 

Kao prodavač kako ćete spoznati nečije vrijednosti?

Određene vrijednosti saznat ćete već samim izgledom kupca, zatim sistemom pitanja i odgovora doći ćete do unutarnjih vrijednosti te osobe. Što više saznate o osobi kao potencijalnom kupcu, lakše ćete povezati svoj proizvod ili uslugu na emocionalnoj razini i realizirati prodaju, naravno uspješno.

Prodaja je stvaranje emocija u klijentu koje su povezane s njihovim najvišim vrijednostima.

Najjednostavnije je postaviti pitanje da što žele, što žele upravo sada, a što žele općenito. Neka Vam kažu ono što oni žele, i zatim nastavite ' komadanje up ' kako mi to u NLP kažemo do najviše vrijednosti koja će stvoriti most između emocionalnog razloga za kupnju i vašeg proizvoda ili usluge.


Postoji li način kako da prodavači motiviraju sebe ili način kako da ih motiviraju njihovi voditelji?

Da, sve je povezano s dva ključna motivatora, bol i užitak. Neki ljudi su motivirani da izbjegnu bol, dok su drugi motivirani da ostvare užitak.

Dakle, oni koji su motivirani izbjegavanju boli, kreiraju negativne posljedice umu ukoliko se ne ostvare ciljevi. Dok oni koji su motivirani ostvarenjem užitka čine isto, ali s pozitivnim posljedicama ako realiziraju ostvarenje ciljeva.


Dakle direktori, manageri, voditelji prodaje mogu koristiti te principe za motiviranje svojih prodavača?

Naravno, ali uz uvjet da dobro poznaju svoje djelatnike prodaje, odnosno da znaju kod svakog od njih prepoznati njegov motivator, da li se radi o boli ili o užitku. Važno je znati pravac motivacije kod ljudi, jer ukoliko pogriješite dolazi do demotivacije.


Kako možete znati , tko je kako motiviran ?

Jednostavno, ako imate ljude u prodaji koji obično imaju dugo razdoblje niske efikasnosti rada, a onda krajem mjeseca postaju aktivniji, oni su motivirani uglavnom izbjegavanjem boli. Dok, s druge strane imate osobe koji efikasno ostvaruju rezultate tijekom cijelog mjeseca, oni su motivirani prema užitku. Isto tako ono po čemu možete znati tko je čime motiviran je i izbor riječi kojim se koriste i naravno, položaj tijela. U tome nema ništa loše, niti se može reći da je jedna motivacija bolja od druge, one su jednostavno drugačije jer smo i mi ljudi različiti.

 

Koliko je važna uporaba riječi i tonalitet prilikom prodaje i zašto?

Izuzetno je važno. Riječi i ton glasa je ljudima kao gorivo u automobilu, energija za pokretanje. Kada razgovarate s nekim usredotočite svoje misli na korištenje riječi i tona, tako možete učiniti da se osjećaju dobro ili možete učinit da se osjećaju loše. Ako znate kako koristiti riječi i ton, možete utjecati na osjećaje osobe s kojom razgovarate . I kao što sam rekao ranije , ljudi kupuju uglavnom zbog emocija, pa ako možete kontrolirati emocije klijenata, samo kroz svoje riječi i ton onda je spoznaja o korištenju riječi i tona velika korist.

Također, možete reći više ugrađenih poruka unutar rečenice. Samo u jednoj rečenici možete staviti ljude u budućnosti da zamišljaju da već koriste vaš proizvod ili uslugu i da su postigli ono što žele, a time naravno i dobar osjećaj o tome.

Razumijevanje riječi i tona kojim govori kupac je još veća korist. Riječi i ton daju puno signala kako kupac misli, kako je motiviran, kako vidi sebe, da li koristi više vizualnih, auditivnih ili kinestetičkih riječi, itd. Možete dobiti dobar uvid u sve te stvari samo kroz to kako netko koristi riječi i ton kojim govori.

Na kraju, naravno korištenje riječi i tona gradi odnos, a odnos gradi ono što je temelj uspješne prodaje. Razumijevanje i korištenje riječi i tona glasa je upravo ono ključno što daje prednost NLP- u tijekom prodajnog procesa.

 

 

Koliko je važan odnos i kalibracija prilikom prodaje i zašto?

To je izuzetno bitno, jer bez toga nema komuniciranja.

Ukoliko nemate dobar odnos što je temelj izgradnje povjerenja s nekim, vrlo rijetko će nešto kupiti od vas. Ako ne znate kako izgraditi odnos, kako da se izgradi povjerenje, teško možete napredovati u prodaji. Umjetnost izgrađivanja odnosa i povjerenja je najvažnija u postizanju utjecaja na ljude, a na tom putu je najvažnija kalibracija.
Ukoliko imate problema u kalibraciji ljudi , nećete biti u mogućnosti spoznati da li je odnos izgrađen ili nije, postoji li doza povjerenja ili ne. Ovo je izazov za svakog u svakodnevnom životu, a ne samo u prodaji .

Ako možete kalibrirati ljude, moći ćete proniknuti koje su emocije prisutne, da li su mislili pozitivno ili negativno prema vama ili vašem proizvodu, jesu li htjeli reći da ili ne.


Kod mnogih tvrtki u prodaji postoji velika fluktuacija radne snage, zašto je to tako? Kako tvrtke mogu to zaustaviti?


Vjerujem da je to zato što prodavač nije povezao vlastite vrijednosti s proizvodom, i ne izvode
prodaju da vrijednost kupca povezuju s proizvodom. Da bi nekome nešto prodao prvo ti to moraš koristiti. Da bi nekog uvjerio u nešto prvo ti sam moraš u to vjerovati. Osoba koja je strastvena prema proizvodu ili usluzi, ostvarivat će sve bolje i bolje rezultate prodaje.

Dakle, tvrtke mogu to spriječiti najučinkovitije angažiranjem ljudi koji vole proizvod ili uslugu. Drugi način je da svoje prodavače educiraju za prodaju, umjesto da ih treniraju. Trenirati znači učiti ih kako da prodaju, dok educirati znači učiti ih zašto da prodaju? Umjesto da ih uče kako prodati proizvod ili uslugu bolje da ih uče zašto je taj proizvod ili usluga kupcu bitna i zašto bi je kupac trebao kupiti i zašto bi je baš od njih trebao kupiti kao prodavača? U NLP-u ima puno tehnika koje ce vam u tome pomoći.


Može li netko pomoću NLP-a smiriti tremu ili strah od javnog govora?

Apsolutno, da. Ljudi su nervozni na mnogo načina. Njihovo stanje je regulirano ovisno što rade interno i nesvjesno u trenutku javnog govora. Tremu, odnosno strah od javnog govora mogu relativno brzo prevladati u dan ili tjedan, uz pomoć nekoliko NLP tehnika.

 

Jeste li ikada bili nervozni prije javnog govora?

Naravno, posebno u početku dok nisam imao iskustvo i znanje o tehnikama NLP-a. Priznajem da mi se još uvijek dogodi da osjetim laganu nelagodu prilikom javnog govora, ali to je zbog širine mog posla i obveza, ne stignem se dovoljno dobro pripremiti.

 

Koje su glavne razlike između onih koji su imali strah od javnog govora i onih koji nisu?

Prvo strast - dobri predavači imaju jake osjećaje o svojoj temi, drugo razlog - imaju razlog zašto drže prezentaciju i treće svrha. Prezentacija je povezana s misijom da rade na tome što je duboko ukorijenjeno u njihovoj osobnosti. Sve ove stvari se mogu naučiti pomoću NLP-a .

Ljudi koji se boje javnog govora obično nemaju razlog zašto govoriti i obično nisu strastveni prema toj temi. Postoji nekoliko NLP tehnika pomoću kojih to mogu promijeniti.

 

Koja to obično uvjerenja imaju dobri predavači?

Ja bih rekao da vjeruju u sebe i žele da su dobri u govoru, vjeruju da će publika imati koristi od onoga što oni imaju za reći, fokusirani su na ono što mogu podijeliti s publikom.
Ono što čini razliku je da dobri prodavači imaju sistem, npr. znanje o svojoj materiji + plan govora + strategija predstavljanja + sistem za oslobođenje od stresa + sistem za izgradnju povjerenja s publikom.

Ako biste morali dati tri osnovna savjeta kako bi netko želio postati super govornik, koji bi to bili?

1 . Družite se s dobrim govornikom. NLP je nastao iz modeliranja izvrsnosti i to je ključ za ubrzani razvoj vještina. Modelirajte vrhunskog govornika, to sigurno funkcionira.

2 . Pridružite se grupi, učite i vježbajte negdje u nekoj grupi, u sigurnom okruženju. To omogućuje povratnu informaciju, da vidite druge i time razvijete svoje performanse.

3 . Stvarajte i prihvatite prilike za javni govor, čak i kad mislite da niste spremni, govorite. Kada nemate pripremljen govor, uvijek možete govoriti o onom što je trenutno prisutno i zajedničko svima. Ako i ne ispadne super, dobro je, sve je put učenja, prilika za napredak. Znate kako se kaže : „ Ono što nas ne ubije to nas ojača!“

Možete li reći je li neki govornik trenirao NLP? Ako da, na koji način, odnosno kako?

Da, jednostavno prema njihovom načinu, stilu, obliku prezentacije i definitivno po uporabi riječi i korištenju metafora. Ako su educirani iz NLP-a, tada će koristiti riječi u velikoj mjeri, što će vrlo lako uočiti netko tko je trenirao NLP.

Najvažniji javni govornici su ljudi obučeni i trenirani u korištenju riječi, a većina ljudi koji su ih trenirali su educirani iz NLP-a.


Da li vizualizirate prije predstavljanja?

Da, svakako i vjerujem da svatko vizualizira svoj nastup, ali neki to rade na koristan način, a neki ne.

NLP ima najbolje tehnike za kreiranje snažne pozitivne vizualizacije koja će vam pomoći da se osjećate jako dobro i uzbuđeno zbog budućih događaja. Mnogi imaju najveći strah na samom početku kod javnog govora, kod predstavljanja.

 

Slažem se, mene muči strah na samom početku javnog govora. Kada biste mi dali 3 savjeta koji bi to bili?

Tri stvari koje će vam pomoći u tome su:

1. Duboko disanje je najjednostavniji i najbrži način da promijenimo svoje unutarnje stanje. Kad promijenimo fiziologiju tijela, najbrže mijenjamo svoje unutarnje stanje. Duboko disanje i promišljanje kako se tijelo puni kisikom u tom trenu.

2. Promijeniti fokus, umjesto da ste fokusirani na sebe sa promišljanjem kako ćete ispasti, fokus usmjeriti na publiku, na osobe kojima se obraćate, kako se oni osjećaju. Pitanje: Što mogu podijeliti s tim ljudima ili dati tim ljudima? Sigurno će Vam promijeniti fokus sa vas na publiku.

3. Obratiti pozornost na riječi koje govorimo sebi u tom trenutku, svjesno ili podsvjesno vodimo razgovor sami sa sobom. U tim trenucima korisno je da koristite tzv. magic words , odnosno riječi koje će ukloniti blokadu i negativne emocije, odnosno podignuti i stvoriti samopouzdanje. Riječi iznenada, poput čarolije, aktiviraju željene osnažujuće reakcije. To je bazirano na posebnom načinu upotrebe mozga i utjecaja na živčani sustav. U samo nekoliko minuta rezultat „čarolije“ možete osjetiti i fizički jer mozak istu prenosi na tijelo. Stres nestaje.

« Povratak
Kontaktirajte nas
Tu smo zbog Vas. Javite nam se, pitajte, komentirajte, predložite. Hvala!
Pošalji