Kako motivirati suradnike da učine više?

Kako motivirati suradnike da učine više?

  • 04.09.2016 u 21:05
  • Hrvoje Pavlačić
  • Coaching

Potaknut prijateljima s kojima poslovno surađujem u području osiguranja te im pomažem da pronađu najoptimalniju opciju za svoje potrebe u osiguranju, pišem kratki osvrt sa svrhom motivacije svojih djelatnika i suradnika u poslu.

Motivacija djelatnika i suradnika poslodavcima postaje lakša u onom trenutku kada prihvate činjenicu da većina djelatnika koja radi s njima nikada neće brinuti toliko puno i na tako visokoj razini kao oni sami o poslovnoj razvoju tvrtke. Navedeno se posebice odnosi na njegovanje odnosa s klijentima. Kada bi djelatnici posvećivali brigu i pažnju klijentima na način kako to čine njihovi poslodavci, onda bi oni sami bili poslodavci. Poslodavci svejedno mogu puno toga učiniti kako bi postigli željenu razinu predanosti, potakli djelatnike na vrhunske performanse te ih inspirirali da teže izvrsnosti.


Poslodavcu je kod odabira tima s kojim želi zajednički razvijati tvrtku, poželjno da djelatnici zadovoljavaju tri osobine:

  1. Inteligencija → ako su djelatnici inteligentni vrlo brzo mogu naučiti nove vještine i znanja koje je potrebno usvojiti kako bi se nosili sa izazovima tijekom poslovnog razvoja
  2. Osobna energija i volja za rad → djelatnici moraju imati volju koja dolazi iz njihove nutrine, koja ih čini otvorenima za nova učenja i napredovanja, te želju za stvaranjem nove vrijednosti i širenje pozitivne energije
  3. Osobni karakter i povjerenje → povjerenje čini temelj svakog odnosa, poslodavcu je bitno da zna da ima suradnike od povjerenja, a tako je i svakom članu tima važno da ima djelatnike od povjerenja u timu.

Ukoliko fokus i ponašanje poslodavca prema djelatnicima bude kao prema suradnicima s kojima se stvara nova vrijednost, pružit će im se osjećaj pripadnosti i doprinosa što potiče veću predanost za obavljanje poslovnih aktivnosti. Prirodno je tražiti od djelatnika da rade svoj posao predano, precizno te da teže izvrsnosti. Međutim, velika vrijednost kvalitetnih međuljudskih odnosa, koji su temelj za kvalitetno poslovanje, proizlazi iz motivacije, inspiracije i nadahnjivanja članova tima. Veliki lideri imaju svoje karizmatične osobnosti, vrlo jasno i utjecajno šalju svoju poruku. Prenose svoju viziju na način da je djelatnici usvoje kao vlastitu. Poznati biznismen Lee Laccoca došao je u Chrysler Corporation pred bankrot i rekao djelatnicima da će zajedno preusmjeriti tvrtku prema velikom uspjehu. Krenuvši od sebe postavio je jasan cilj svega što želi ostvariti, razradio strategiju aktivnosti, te čvrstom vjerom u svoj poduhvat, posvetio se svojim zaposlenicima. Uvjerio je vladu da mu odobri ogroman kredit, te pažnjom prema zaposlenicima znajući da bez njih ne može uspjeti, uvjerio ih je da zajedničkim predanim radom mogu vratit kredit prije zadanog roka, što je u konačnici i uspio.

Lojalnost suradnika da prate poslodavca i dorade svoj posao u cijelosti odnosno da ga rade dok ga ne završe, poslodavci mogu postići tako da postave jasne ciljeve, kvalitetan plan aktivnosti i strategiju razvoja, te da sa uvjerenjem prenose poruku razvoja suradnicima čemu oni osobno doprinose. Za uspješan razvoj osim inspiracije za predani rad potreban je odnos povjerenja odnosno postići da djelatnici vjeruju da ćete uvijek biti korektni u odnosima sa njima, da se brinete o njima i onom što je njima važno. Postoji izreka koja kaže da se treba pobrinuti za svoje djelatnike, a da će se oni pobrinuti da posao bude završen na visokoj razini. Kada se dovoljno brinete o svojim djelatnicima, oni će dati sve najbolje od sebe. Svi ljudi rade stvari zbog svojih razloga, ne tuđih. Time je potrebno da ciljevi, planovi i strategija poslovanja budu postavljeni i usmjereni kako bi djelatnici našli svoje interese kojima će zadovoljiti određene potrebe koje su im važne. Kada djelatnici prepoznaju i vjeruju da će imati osobne koristi od svojeg truda, oni će nastojati raditi na višoj razini. Posebno je bitno da djelatnici dobiju osjećaj vrijednosti i osjećaj da će raditi kao pojedinci u skladu s rastom tvrtke, te da će moći zadovoljiti svoje potrebe. Djelatnici ne reagiraju na dobre razloge, oni reagiraju na priliku za osobni i profesionalni razvoj.

Pitanje koje se nameće je kako stvoriti viziju konkretnih ciljeva i planova sa kojima se djelatnici mogu identificirati, te biti pozitivno inspirirani.

To se može postići na više načina:

  1. Udio u dobiti koji su stvorili djelatnici. Jedan od način je da svi djelatnici u jednakim omjerima sudjeluju u profitu tvrtke, bez obzira koliko su truda uložili u kreiranje profitabilnosti tvrtke. Drugi je način da se vrednuje svačiji trud zasebno prema zaslugama.
  2. Održavanje konstantnog javnog priznanja za izvrsno odrađen posao budući da svatko želi izgledati vrijedno u prisutnosti ostalih. Na taj će način svi imati potrebu da vlastitim djelovanjem doprinose napretku svojeg tima.
  3. Potrebno je stalno ispitivati djelatnike za vlastiti doprinos i ideje. Ljudi su obično puno više oduševljeni ako ih podupiremo oko odluka i planova koje trebaju učiniti. Pogotovo pomaže ako se ideje i informacije sprovedu od bilo koje osobe čiji je posao pod utjecajem odluka. Kada vaši djelatnici prestanu govoriti o tvrtki a počnu govoriti o našoj tvrtki, tada sa sigurnošću znate da imate formiran pravi tim ljudi.
  4. Promicati ljude na temelju sposobnosti, ne samo zato što su izvrsni u poslu. Uvjerite se da promovirana osoba ima znanja i vještine koje su mu potrebne da dobro radi posao na novoj poziciji.
  5. Održavanje konstantne edukacije i treninga, ne možemo od djelatnika tražiti da izvrsno naprave posao za koji ih nismo educirali i pripremili.
  6. Stalno biti u ulozi mentora i trenera. Potaknite ljude da neprestano rastu i prihvaćaju nove izazove. Usmjeravajte i vodite njihov rast na način da koristi njima, zatim timu te tvrtki.
  7. Prakticirati dobre međuljudske odnose, da se djelatnici osjećaju vrijedni i važni, tretirajući ih s dostojanstvom i poštovanjem.
  8. Pružati obilje mogućnosti za osobni i profesionalni razvoj.
  9. Provoditi svoju poslovnu politiku jednostavno, jasno i pošteno.
  10. Plijeviti korov i loše izvedbe prije nego što dotaknu cijeli tim, postoji izreka „Ubijte čudovište dok je malo, da ne naraste i ne pojede čitav grad“.

Potaknut poslovnim prijateljima s kojima poslovno surađujem u području osiguranja te im pomažem da pronađu najoptimalniju opciju za svoje potrebe u osiguranju, pišem kratki osvrt sa svrhom motivacije svojih djelatnika i suradnika u poslu.Poželjno je dozvoliti suradnicima da rade posao na svoj najbolji način sa prirodnim potencijalima i sposobnostima koje posjeduju. Obzirom na vrlo brze i učestale promjene na globalnom tržištu, bitna je konstantna edukacija srca i uma. Međutim, ukoliko suradnici prolaze samo edukaciju uma a ne i srca, tada to ne možemo smatrat edukacijom uopće. Na kraju mogu dodati da je potrebno imati puno strpljenja i truda za izgradnju solidnog tim suradnika koji će pomoći da se ispuni vizija poduzetnika, podvig je to koji će svakako biti vrijedan truda.

Često sa svojim coachom komentiram razvoj svoje tvrtke u poljoprivredi i on mi kaže: “Hrvoje kad dadeš suradnicima da posade 100 voćaka, a oni posade 110, tih 10 više ih čini drugačijim od drugih te znaš da si na dobrom putu izgradnje solidnog tima suradnika”.

« Povratak
Kontaktirajte nas
Tu smo zbog Vas. Javite nam se, pitajte, komentirajte, predložite. Hvala!
Pošalji